close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

התקנת נקודת גז בבית

מערכת שורשז סיוון, תשפא18/05/2021

התקנת נקודת גז יכולה להתבצע רק על ידי טכנאי גז מוסמך. חשוב לדעת כי למדינת ישראל יש תקנות בטיחות מחמירות מאוד בעבודת גז

תגיות:

התקנת נקודת גז בבית היא פעולה שלא מעט משקי בית זקוקים לה בשלב כזה או אחר. גז בשימוש ביתי כבר לא משמש רק לבישול אלא גם לחימום מים, ייבוש כביסה או אפילו להזמנת הקמין. לכן, אם אתם רוכשים מכשיר כלשהו שפועל על גז, חשוב מאוד שתתקינו נקודת גז. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות התקנת נקודת גז בבית.

מי יכול להתקין נקודת גז?
התקנת נקודת גז יכולה להתבצע רק על ידי טכנאי גז מוסמך. חשוב לדעת כי למדינת ישראל יש תקנות בטיחות מחמירות מאוד בעבודת גז שכן, כל תקלה ואפילו הקטנה ביותר הקשורה לגז יכולה להפוך לסכנת חיים. טכנאי גז מוסמך צריך לעבור ריענון פעם בשנתיים, לחדש את הרישיון אחת לשלוש שנים ולהחזיק ביטוח אחראיות מקצועית. כאשר אתם מזמינים טכנאי גז לצורך התקנת נקודת גז בבית, חשוב שתבקשו לראות את הרישיון שלו ולוודא שהרישיון שלו בתוקף.

כל טכנאי גז מוסמך יכול להתקין נקודת גז סטנדרטית בבית רגיל, אולם עבודות גז בהם הלחץ הוא מעל 100 מיליבר דורשות טכנאי ברמה 2.

מתי יש צורך להתקין נקודת גז בבית?
אם אתם תוהים מתי בעצם יש צורך להתקין נקודת גז חדשה בבית,או רוצים להזמין טכנאי גז הרי שבכל פעם שאתם רוכשים מוצר כלשהו שדורש חיבור לגז כגון: מערכת בישול באמצעות גז, מערכת חימום מים באמצעות גז או כל מוצר אחר שמתבסס על גז יש צורך להתקין נקודת גז נוספת בבית. בכדי שיגיע גז לנקודת הגז החדשה יש צורך למשוך צנרת ממקור גז קרוב, כאשר יש כמה אפשרויות לעשות זאת: להתקין נקודת גז חדשה אשר הגז אליה יגיע מחוץ לבית, מהמכלים או מארון המונים, לפצל נקודת גז קיימת שקרובה למיקום המכשיר החדש, להזיז נקודות גז שאינן בשימוש בבית למיקום הרצוי ועוד. טכנאי גז מקצועי ומנוסה יקבע מהי האופציה הטובה ביותר על פי הנתונים הספציפיים בביתכם.

מלבד הצנרת הרלוונטית עבור נקודת הגז, יהיה צורך בחלקים נוספים בהתאם לסוג המכשיר אליו תרצו לחבר את הגז. בכל נקודת גז תצטרכו לפחות שני ברזים, כאשר אחד יהיה ממקום ליד מקור הגז ואחד יהיה ממוקם ליד נקודת הגז. אם תבחרו מספר נקודות גז למקור אחד הטכנאי ישתמש בסעפת שהוא מחלק של גז שמתקינים ליד המונה או בתוך הבית.

כיצד בוחרים טכנאי עבור התקנת נקודת גז בבית?
בכדי להתקין נקודת גז בבית בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות, חשוב מאוד לבחור בטכנאי גז מוסמך ומקצועי. מעבר לעובדה שכאמור יש צורך לבדוק את התעודה של הטכנאי ולוודא שהיא בתוקף, כדאי מאוד לקבל המלצות על הטכנאי ולוודא שהוא אכן מבצע כל עבודה בצורה הטובה והמקצועית ביותר שיכולה להיות. כמובן שיש לשים דגש גם על עבודה בטוחה של טכנאי גז על מנת שתוכלו להיות רגועים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה